Uitgeverij Phidias

Stichting PhidiasUitgeverij PhidiasGalerie PhidiasKunst & Pozie

Openingstijden galerieAdres Galerie

Water en Vuur VII, gedichten en beelden

U kunt Water en Vuur VII bestellen voor 15,00 incl. verzendkosten (speciale aanbieding) door een email te sturen naar karla@stichtingphidias.nl

Kijk ook op de site van Stichting Wilhelminaring en zie het artikel in Trouw

Waves and Flames, Dutch Poems and Sculptures in Amsterdam

Klik voor vergroting

"Waves and Flames, Dutch Poems and Sculptures in Amsterdam" deel VI  (ISBN/EAN 978-90-805811-5-0) is
verschenen bij de uitreiking van de zesde Wilhelmina-ring, de landelijke oeuvreprijs voor de beeldhouwkunst op 31 augustus 2009 op Paleis Het Loo.
Het betreft een vertaling  in het Engels van deel V door Willem Groenewegen, er zijn nog 4 nieuwe gedichten aan toegevoegd van Leo Vroman, Bernlef, Thomas Moehlmann en Michael Zeeman.

Zie ook artikel in Het Parool

U kunt het boek bestellen dan wordt het u toegestuurd. De prijs is Euro 15,00 incl. verzendkosten. Adres zie contact.

Water en Vuur, beelden en gedichten V

Speciale uitgave

Verschenen oktober 2006 ter gelegenheid van de vijfde uitreiking van de Wilhelmina-ring, de oeuvre-prijs voor de Nederlandse beeldhouwkunst. Deze uitgave bevat  uitsluitend beelden in Amsterdam met gedichten uit vorige bundels die aangevuld zijn met nieuwe gedichten. Te bestellen voor 15,00 incl. verzendkosten.

Dit beeld van Jan Wolkers "Monument voor de Tachtigers" was de aanleiding voor de titel "Water en Vuur". Hij liet zich inspireren doorde dichtregels van Henk Marsman die deze ter ere van Herman Gorter schreef: 'Hij was van vuur, een golf, een vlam, een stromend stuk natuur.'

Ad Zuiderent presenteert "Water en Vuur V" in het media-cafe de Plantage

Boek in Stedelijk Museum bij "Best-Verzorgde Pozie-uitgaven 2006